Josef Pokorný z Ministerstva dopravy a spojů České republiky informoval, že v současné době v tuzemsku nikdo nevyrábí motocykly-tříkolky, které by byly vhodné jako pomocníci pro zahrádkáře, živnostníky a podobně. "Projekty sice existovaly a konkrétní výrobky byly schváleny k provozu na tuzemských silnicích, ovšem obvykle skončily pro malý zájem zákazníků," sdělil Josef Pokorný. Měl na mysli především tříkolku Mera z Motoru Jikov České Budějovice. Byl to stroj ještě víc užitkový a terénní než zmíněná čezeta - měl americký motor Briggs a Stratton o objemu 206 kubických centimetrů a maximální rychlost jen do 20 kilometrů v hodině, ale na rozdíl od různých zahradních fréz směl se státní poznávací značkou do běžného silničního provozu. V základním provedení stála tříkolka Mera zhruba 50 tisíc korun. "Ani při této ceně, která byla pro výrobu neperspektivní, se neprojevil větší zájem zákazníků. V polovině roku 1998, po výrobě asi 250 kusů, jsme projekt ukončili," řekl Jan Janda z českobudějovické společnosti M.I.C.B., které Motor Jikov patří. "Tříkolku Mera lze dnes získat už jen jako ojetinu. Občas se na trhu objeví," doplnil Jan Janda. Tříkolku Tribetu s motorem o objemu 50 kubických centimetrů značky Hero Puch a se schválením k provozu na silnicích se státní poznávací značkou a jen s nejnižším řidičským průkazem třídy M vyráběla donedávna společnost Dioss v Nýřanech na Plzeňsku. "Vloni jsme rovněž pro malý zájem zákazníků s produkcí skončili. Vyrobili jsme celkem 250 kusů, z nichž část se dostala na export do Švédska a Německa," informoval vedoucí odbytu firmy Dioss Marek Lukáč. Doplnil, že výrobce v současnosti doprodává poslední tribety ze zásob - za ceny snížené z původních 56 tisíc na 32 tisíc až 36 tisíc korun podle provedení a výbavy. Nepočítáme-li tříkolky pro volný čas, které nemají s užitkovými stroji prakticky nic společného, není obyčejná pracovní tříkolka-rikša ani v nabídce dovozců. Potvrdil to tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. "Pokud vím, má k dovozu do tuzemska schválenu tříkolku firma Piaggio, ovšem jedná se o velký stroj s nosností nad 500 kilogramů. Ten se v Česku nerozšířil - zákazníci před ním upřednostnili dodávková či menší nákladní auta," uvedl Pavel Tunkl. "Situace se ale může změnit - v současnosti usiluje několik výrobců o schválení svých tříkolek k provozu na pozemních komunikacích," sdělil Josef Pokorný. "Mezi připravovanými výrobky jsou i stroje na elektrický pohon. Není jisté, zda vůbec a kdy vyjedou. Může to být za měsíc stejně jako za rok."
Tříkolku-rikšu zatím v tuzemsku nikdo nevyrábí
Josef Pokorný z Ministerstva dopravy a spojů České republiky informoval, že v současné době v tuzemsku nikdo nevyrábí motocykly-tříkolky, které by byly vhodné jako pomocníci pro zahrádkáře, živnostníky a podobně. "Projekty sice existovaly a konkrétní výrobky byly schváleny k provozu na tuzemských silnicích, ovšem obvykle skončily pro malý zájem zákazníků," sdělil Josef Pokorný. Měl na mysli především tříkolku Mera z Motoru Jikov České Budějovice. Byl to stroj ještě víc užitkový a terénní než zmíněná čezeta - měl americký motor Briggs a Stratton o objemu 206 kubických centimetrů a maximální rychlost jen do 20 kilometrů v hodině, ale na rozdíl od různých zahradních fréz směl se státní poznávací značkou do běžného silničního provozu. V základním provedení stála tříkolka Mera zhruba 50 tisíc korun. "Ani při této ceně, která byla pro výrobu neperspektivní, se neprojevil větší zájem zákazníků. V polovině roku 1998, po výrobě asi 250 kusů, jsme projekt ukončili," řekl Jan Janda z českobudějovické společnosti M.I.C.B., které Motor Jikov patří. "Tříkolku Mera lze dnes získat už jen jako ojetinu. Občas se na trhu objeví," doplnil Jan Janda. Tříkolku Tribetu s motorem o objemu 50 kubických centimetrů značky Hero Puch a se schválením k provozu na silnicích se státní poznávací značkou a jen s nejnižším řidičským průkazem třídy M vyráběla donedávna společnost Dioss v Nýřanech na Plzeňsku. "Vloni jsme rovněž pro malý zájem zákazníků s produkcí skončili. Vyrobili jsme celkem 250 kusů, z nichž část se dostala na export do Švédska a Německa," informoval vedoucí odbytu firmy Dioss Marek Lukáč. Doplnil, že výrobce v současnosti doprodává poslední tribety ze zásob - za ceny snížené z původních 56 tisíc na 32 tisíc až 36 tisíc korun podle provedení a výbavy. Nepočítáme-li tříkolky pro volný čas, které nemají s užitkovými stroji prakticky nic společného, není obyčejná pracovní tříkolka-rikša ani v nabídce dovozců. Potvrdil to tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl. "Pokud vím, má k dovozu do tuzemska schválenu tříkolku firma Piaggio, ovšem jedná se o velký stroj s nosností nad 500 kilogramů. Ten se v Česku nerozšířil - zákazníci před ním upřednostnili dodávková či menší nákladní auta," uvedl Pavel Tunkl. "Situace se ale může změnit - v současnosti usiluje několik výrobců o schválení svých tříkolek k provozu na pozemních komunikacích," sdělil Josef Pokorný. "Mezi připravovanými výrobky jsou i stroje na elektrický pohon. Není jisté, zda vůbec a kdy vyjedou. Může to být za měsíc stejně jako za rok."
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra
Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...
Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci
Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...
Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40
Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Prodej 1626 m2 pozemku pro bydlení, Rousínov
Rousínov, okres Vyškov
4 999 950 Kč